Aamun ammutut

Runoilija Maatiainen

Käyttäjän <span class="sydan sydan-punainen sydan-raamit"><svg width="10"height="10"viewBox="0 0 1000 1000"xmlns="http://www.w3.org/2000/svg"><path d="M998,312C984,152,870,35,728,35C633,35,546,86,497,168C449,85,366,35,272,35C130,35,16,152,2,312C1,319-4,357,10,418C31,506,79,585,149,649L497,965L851,649C921,585,969,506,990,418C1004,357,999,319,998,312zM952,409C933,489,890,562,826,620L497,913L174,620C110,562,67,489,48,409C34,351,40,319,40,318V317C52,176,150,74,272,74C362,74,442,129,479,218L497,260L515,218C552,130,635,74,728,74C850,74,948,176,960,318C960,319,966,351,952,409z"/></svg></span> Maatiainen kuva
nainen
Julkaistu:
25
Liittynyt: 14.8.2005
Viimeksi paikalla: 20.5.2026 22:58

Asuinpaikka: -
Sähköposti:
-
Syntymäpäivä:
-

-78

RAKASTAA MAATA JA METSÄÄ
MAISEMIA JA LEHMIÄ
JA YHTÄ KAINUULAISTA
 
 
Aamulla ihmettelen
kun auton valot
pimeässä pellolla
että mitähän ja kukahan
No se on naapuri
ja ammuttu hanhi

Seuraavaksi ammutaan minut
     navetalla
Anna heinää!
Paali auki!
Äkkiä!
Tai muuu-ten
       me ammutaan!

Enempää ei ammuta
enää tänä aamuna

Minä lypsämään
ja Junnu Vainio laulamaan
Junnua on lypsänyt järjestelmä
ja Junnu menee ilman paitaa
mulla kaksikin paitaa haalarin alla



 
oletus
Kategoria: 
 

Kommentit

hauska runo

pidin
Ehkä ihminenkin voisi olla ammuuni, eikä immuuni. Kun hommat ovat hanskassa, niin sitä ammunisoituu. 

Ammuu...
Kiva runo , lehmän lypsystä on mukava lukea 
 
Hyvin kulkee ajatus kuin aamulypsyn tahdissa. Ammuttu-sanasta lypsämisen eri merkityksiin ja systeemiin. Taustalla soi "Käyn ahon laitaa..."
 

Käyttäjän kaikki runot