Kuu ei ole koskaan loistanut taivaalla.
Sillä ei ole omaa valoa.
Kuu ei koskaan valaissut kenenkään tietä yöllä.
Joka kierroksella me näemme hieman enemmän Kuun pinnasta
kunnes vain yhden yön ajan
vain yhden yön
Näemme sen kokonaan.
Paitsi että
silloinkin
me näemme aina vain yhden puolen Kuusta.
Sen toinen, kaukaisempi puoli
se ei koskaan katso meitä kohti.
Kuu kätkee sydämeensä omat salaisuutensa.
Eikä Kuun valo ole sen omaa.
Lainassa vain yön kerrallaan
Peilinä Auringolle
joka tuo Lämmön ja Valon
Elämän.
Ellei Kuu jakaisi sitä Valoa
minkä se sai lahjana
ehkä me eksyisimme pimeässä.
Ehkä emme osaisi uskoa
että vaikka miten pitkä Yö meitä varjostaisi
niin aamun tullen
Valo voittaa.
Sillä ei ole omaa valoa.
Kuu ei koskaan valaissut kenenkään tietä yöllä.
Joka kierroksella me näemme hieman enemmän Kuun pinnasta
kunnes vain yhden yön ajan
vain yhden yön
Näemme sen kokonaan.
Paitsi että
silloinkin
me näemme aina vain yhden puolen Kuusta.
Sen toinen, kaukaisempi puoli
se ei koskaan katso meitä kohti.
Kuu kätkee sydämeensä omat salaisuutensa.
Eikä Kuun valo ole sen omaa.
Lainassa vain yön kerrallaan
Peilinä Auringolle
joka tuo Lämmön ja Valon
Elämän.
Ellei Kuu jakaisi sitä Valoa
minkä se sai lahjana
ehkä me eksyisimme pimeässä.
Ehkä emme osaisi uskoa
että vaikka miten pitkä Yö meitä varjostaisi
niin aamun tullen
Valo voittaa.
oletus
- Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi


