Olen ujo

Runoilija Oiva Utumaa

Käyttäjän <span class="sydan sydan-punainen"><svg width="10"height="10"viewBox="0 0 1000 1000"xmlns="http://www.w3.org/2000/svg"><path d="M497,203C537,107,630,40,737,40C881,40,985,164,998,311C998,311,1005,347,990,413C969,503,919,583,852,643L497,960L148,643C81,583,31,503,10,413C-5,347,2,311,2,311C15,164,119,40,263,40C370,40,457,107,497,203z"/></svg></span> Oiva Utumaa kuva
mies
Julkaistu:
557
Liittynyt: 9.2.2021
Viimeksi paikalla: 24.6.2026 2:20

Asuinpaikka: vantaa
Sähköposti:
-
Syntymäpäivä:
-
Facebook:

Oiva on ikinuori haaveilija, taivaanrannan maalari joka viettää nauravaa aikaa lapsuuden ja aikuisuuden rajamailla, haaveillen, haihatellen ja riimitellen pää pilvissä mutta jalat tukevasti maassa Keski-Espoon kesäisissä maisemissa, "Haapajoella" kesän lapsena. You Tube  siirry osoitteeseen ja suuri kiitos teille jotka äänestitte minut huhtikuun 2024 kuukauden runoilijaksi. 
 
Suosittelen:
Piipa1969 <span class="sydan sydan-punainen sydan-raamit"><svg width="10"height="10"viewBox="0 0 1000 1000"xmlns="http://www.w3.org/2000/svg"><path d="M998,312C984,152,870,35,728,35C633,35,546,86,497,168C449,85,366,35,272,35C130,35,16,152,2,312C1,319-4,357,10,418C31,506,79,585,149,649L497,965L851,649C921,585,969,506,990,418C1004,357,999,319,998,312zM952,409C933,489,890,562,826,620L497,913L174,620C110,562,67,489,48,409C34,351,40,319,40,318V317C52,176,150,74,272,74C362,74,442,129,479,218L497,260L515,218C552,130,635,74,728,74C850,74,948,176,960,318C960,319,966,351,952,409z"/></svg></span> Star <span class="sydan sydan-punainen"><svg width="10"height="10"viewBox="0 0 1000 1000"xmlns="http://www.w3.org/2000/svg"><path d="M497,203C537,107,630,40,737,40C881,40,985,164,998,311C998,311,1005,347,990,413C969,503,919,583,852,643L497,960L148,643C81,583,31,503,10,413C-5,347,2,311,2,311C15,164,119,40,263,40C370,40,457,107,497,203z"/></svg></span> aquarius Lumi Murhekoski Laura Seiren94 <span class="sydan sydan-punainen sydan-raamit"><svg width="10"height="10"viewBox="0 0 1000 1000"xmlns="http://www.w3.org/2000/svg"><path d="M998,312C984,152,870,35,728,35C633,35,546,86,497,168C449,85,366,35,272,35C130,35,16,152,2,312C1,319-4,357,10,418C31,506,79,585,149,649L497,965L851,649C921,585,969,506,990,418C1004,357,999,319,998,312zM952,409C933,489,890,562,826,620L497,913L174,620C110,562,67,489,48,409C34,351,40,319,40,318V317C52,176,150,74,272,74C362,74,442,129,479,218L497,260L515,218C552,130,635,74,728,74C850,74,948,176,960,318C960,319,966,351,952,409z"/></svg></span> alaya <span class="sydan sydan-punainen"><svg width="10"height="10"viewBox="0 0 1000 1000"xmlns="http://www.w3.org/2000/svg"><path d="M497,203C537,107,630,40,737,40C881,40,985,164,998,311C998,311,1005,347,990,413C969,503,919,583,852,643L497,960L148,643C81,583,31,503,10,413C-5,347,2,311,2,311C15,164,119,40,263,40C370,40,457,107,497,203z"/></svg></span> Psyloche <span class="sydan sydan-punainen sydan-raamit"><svg width="10"height="10"viewBox="0 0 1000 1000"xmlns="http://www.w3.org/2000/svg"><path d="M998,312C984,152,870,35,728,35C633,35,546,86,497,168C449,85,366,35,272,35C130,35,16,152,2,312C1,319-4,357,10,418C31,506,79,585,149,649L497,965L851,649C921,585,969,506,990,418C1004,357,999,319,998,312zM952,409C933,489,890,562,826,620L497,913L174,620C110,562,67,489,48,409C34,351,40,319,40,318V317C52,176,150,74,272,74C362,74,442,129,479,218L497,260L515,218C552,130,635,74,728,74C850,74,948,176,960,318C960,319,966,351,952,409z"/></svg></span> anja.tuomi <span class="sydan-punainen"><svg width="10"height="10"viewBox="0 0 1000 1000"xmlns="http://www.w3.org/2000/svg"><path d="M497,203C537,107,630,40,737,40C881,40,985,164,998,311C998,311,1005,347,990,413C969,503,919,583,852,643L497,960L148,643C81,583,31,503,10,413C-5,347,2,311,2,311C15,164,119,40,263,40C370,40,457,107,497,203z"/></svg></span> Hugo
 
Olen tänään ujo 
sanat tarttuvat 
kitalaleen
enkä saa niitä 
lausuttua ulos. 

Pidän tästa, 
Pidän tuosta, 
tästä en pidä laisinkaan. 

Tiedän, mutta en saa
sitä äänen lausuttua. 

Miksi pitikään 
syntyä ujoksi
ja hiljaiseksi. 
En pidä itsestäni ollenkaan,
kun ujous iskee. 

Onko ujous häpeä,
synti jota ei
olisi koskaan saanut
kirjoihin elämän raapustaa.

Ei voi mitään, 
ehkä sokea kanakin 
löytää jyvän 
ja vielä joskus 
astelet vastaan silmät 
palaen ja lausut ääneen. 
Ujous on kaunista.

(c) Oiva Utumaa 
Olen ujo 
oletus
Kategoria: 
 

Kommentit

Jotkut ihmiset ovat ujoja, mielestäni se on hyvä asia.
Mielestäni oikein onnistunut runo, hyvä kokonaisuus!
ujo kiitos

Sivut

 

Käyttäjän kaikki runot