Nasulan pikkujoulut

Runoilija Adastra

mies
Julkaistu:
1145
Liittynyt: 8.11.2006
Viimeksi paikalla: 22.6.2026 12:13

Asuinpaikka: -
Sähköposti:
-
Syntymäpäivä:
-

Everything is under control, roll... roll... roll...
 

"Lie missään onko toista
paikkaa ah, niin kotoista,"
mietti haaveellinen potsi
yllään luomunahkarotsi,
"kuin tää oma kotilätti,
niin lämpöinen ja nätti."

Joululauluja jo laulaa
muut nasut täyttä kaulaa,
vaan pieni potsi poloinen,
on masentuneen oloinen.
"On varmaan seuraamuksia,
kun salaa kallistellaan kuksia."

Ja tunnelmissa Muumimaan
käy nasu ulos tuumimaan.
Seisoo kuutamossa kuurakoivut,
kuiskain; "Kyllä tästä vielä toivut."
Niin huokas luiset jättiläiset,
palas mieleen muutkin lättiläiset.

Ruokailivat siellä sopuisasti,
rosolliakin tuotiin uusi lasti.
Lahjojakin vaihdettiin,
pahaa sanaa kaihdettiin.
Muuan porsas muuten sisäsiisti
kärsän hihansuuhun niisti.

Potsin katse karkaa pitkäsääreen
joka asettautuu pianon ääreen.
Sulosoinnut tilan täysin täyttää
nuori karju kitaraakin käyttää
rytmikkäästi rummun tavoin,
tunnelma on rehti, avoin.

Uupuu vähin erin nasut
puetaan jo uni-asut.
Jaksaa aamun asti riemuita
jotkut häiriimättä muita.
Ja aamusella saakin vuoron
taas veisuu kirkas enkelkuoron.

oletus
Kategoria: 
 

Kommentit

siis aivan ihana! tosi piristävä! oletko koskaan ajatellut että rupeaisit sepittelemään lastenlauluja/-loruja?:D todella viihdyttävää luettavaa:)

Tämä herkisti minut jo aiemmin niin, etten osannut mitään sanoa. Nasut on toipuneet pikkujoulusta ja jokainen toivoo, että:"SYÖKÄÄ KANAA!"

Jopas oli possuilla bileet ;-)
yllä kaikenlaiset hileet.
Ruokaa, juomaa, musaa hyvää,
kaikilla riemua niin syvää!
Hauskaa tekstiä pukkaa sulta,
pääsi naurunpyrskäys multa!,

Siellä kaikilla oli niin mukavaa,
oi jospa oisin saanut olla mukana!

Kiitos yhteydenpidosta H-hetkellä (miltei)!

Olipas hellyttävät pikkujoulut =)

no tätä runoa, ei kyllä voinut hymyilemättä

lukea.

tämä possu kotiin kiirehti,

jo alkoi haihtua päästä sahti, ja alkoi elämän kiireinen tahti, on joulu vain kerran vuodessa, niin taitamme uutta matkaa kohti kevättä, , mut pyhinä muistamme ehkäpä levätä?

Tämähän liikutti ihan mieltä. Kauniisti ja elävästi kuvattua tunnelmaa. Jotenkin tuli mieleen eräät pikkujoulut, ehkäpä ensi vuonna.

Sivut

 

Käyttäjän kaikki runot

Runoilija Runon nimi LuontipäiväLajittele nousevasti Kommentteja Kategoria
Adastra Mureheinkryynistä Paunikon varjo 22.6.2026 0 Runo
Adastra (i) tupasvilla tumput & vanhat voiteet 22.6.2026 0 Runo
Adastra Myosotis Scorpiodes 22.6.2026 0 Runo
Adastra Honky Tonk 21.6.2026 0 Runo
Adastra Seulain seilistä 21.6.2026 0 Runo
Adastra immeisiä telineilläi - selekokielj selekosillai- chillaus ajoista... vartoos vähä... 21.6.2026 0 Runo
Adastra suuntimia 20.6.2026 4 Runo
Adastra jäbäleison 19.6.2026 2 Runo
Adastra lutrausta... tai jotain... 19.6.2026 0 Runo
Adastra Ailikki Mielikki Mailikki 19.6.2026 0 Runo
Adastra äkkisältää äkättynä 19.6.2026 0 Runo
Adastra Desck Jokey's joking - ...as far as I can recollect... 18.6.2026 0 Runo
Adastra teiden ritarit - soittotauolla 18.6.2026 0 Runo
Adastra neitsytmatka 17.6.2026 0 Runo
Adastra love and letting love 17.6.2026 0 Runo
Adastra little chemists by the pool (elä kokkeile kotonais) (live cook at home) 17.6.2026 0 Runo
Adastra blow impact wind with shuff 17.6.2026 0 Runo
Adastra stärät stiflat 15.6.2026 0 Runo
Adastra joistain poro parasta - tai joistain muista joista - omin käsin jaettuna 15.6.2026 0 Runo
Adastra barefooting home evening - monoton weekend 13.6.2026 0 Runo
Adastra olkoon voima - kanssasi kulkein 13.6.2026 0 Runo
Adastra Gordion's Log - Loyal Libretto 12.6.2026 0 Runo
Adastra lifeline 11.6.2026 0 Runo
Adastra virkkeitä koukuttain 🏑 11.6.2026 0 Runo
Adastra "well done" 11.6.2026 2 Runo
Adastra Avokasta ohtaan 11.6.2026 0 Runo
Adastra jotain tähän piti laittaa... 8.6.2026 1 Runo
Adastra ismiä iän kaiken 7.6.2026 5 Runo
Adastra * - ✝︎ 7.6.2026 0 Runo
Adastra murretuin värein ~ vapain vedoin 6.6.2026 0 Runo
Adastra osia kokonaisuudesta - tullen mennen ja palatessa 6.6.2026 0 Runo
Adastra ...ujututan tän tähän... 5.6.2026 0 Runo
Adastra pakit 31.5.2026 0 Runo
Adastra kuviomuistelua 30.5.2026 0 Runo
Adastra järkkyä vai tyrkkyä 30.5.2026 0 Runo
Adastra pesänrakennus vietistä - kipakka känni & imukuppineuroosi 30.5.2026 0 Runo
Adastra ajan hengessä - kultivaatiomalli 29.5.2026 2 Runo
Adastra Rölli tahtoo Beck'sin. f? 28.5.2026 0 Runo
Adastra Olan takaa oivallettu 25.5.2026 4 Runo
Adastra edusta ja tausta 25.5.2026 1 Runo
Adastra komporatiivinen kyse - osittain : / ojittain 24.5.2026 2 Runo
Adastra Ringette rules 23.5.2026 0 Runo
Adastra grillikauden pelastusrengas 21.5.2026 4 Runo
Adastra cамодисциплина важна 21.5.2026 0 Runo
Adastra ruskolevää' yäk - iloisanpaa sienet 20.5.2026 2 Runo
Adastra no mitä ny taas 19.5.2026 1 Runo
Adastra Cantemus - säädyllisiä sääntöjä 19.5.2026 0 Runo
Adastra kummastuttanee kotvan kutakin 18.5.2026 0 Runo
Adastra naturallla tuskin diskoillaan 18.5.2026 0 Runo
Adastra vikaeeraus 16.5.2026 0 Runo

Sivut